2012. augusztus 6., hétfő

"Titokban"

Egy újabb fogyókúrás bejegyzés :)

Az elmúlt hónapok azt bizonyították, hogy ha elegem lett a kilóim számából és kiírtam ide, hogy nekiveselkedtem az odafigyelésnek, akkor annak mindig csúfos vége lett, elbuktam, feladtam, elgyengültem...Talán nem is volt annyira fontos és egetverő, hogy leadjam a felszedett kilókat, vagy nem is tudom, hogy miért nem tudtam erős maradni.

Az egész "hízókorszak" tavaly kezdődött, most visszakerestem, hogy év elején kicsit lazáskodtam, 66 kg körül voltam nyár elején, akkor a nyaralásra megint leadtam valamennyit, mert 63-64 kg között mentünk Szigligetre, ami még elviselhető volt. Aztán jött az ősz, jöttek a derék problémák és nem futhattam. Tudom, hogy ez nem kifogás, de mikor a rossz idő is bejött, futni sem tudtam, onnantól beindult újra az esti nassolás, a bánatevés, a fehér kenyér és minden, amiről olyan jól lemondtam...

A sikeres fizióterápia után szépen lassan újra kezdtem futni, amit májusban Siófokon a wink félmaraton koronázott meg. Arra is le akartam fogyni, de valamiért még a félmaraton ténye sem volt elég a kattanáshoz, mert nem igazán sikerült, max. 2 kg ment le...

A futás azért újra az életemben volt / van, újra jöttek vele az örömök, a felszabadultság érzése , viszont mérlegre nem álltam régóta, struccpolitikát folytattam, amit nem tudok, nem fáj.... viszont mérleg nélkül is tudtam, hogy nagyon nem jó irányba haladok, a ruháim kezdtek szűkek, majd kicsik lenni és ahogy újra lassan eltelt a tavasz és jött a nyár, előkerültek a két éve vásárolt nyári ruháim. Akkor ért az igazi sokk, hogy bizony a fele nem jön rám, még a térdemig sem egy-két gatya. :((( Két nap odafigyelés után mertem a mérlegre állni, ami akkor 69 kg-t mutatott.... aki olvas kezdetek óta, tudja, hogy a rekord súlyom eddig a fogyás után 59,7 kg volt. Tehát jó tíz kiló feljött azóta.... újra....

Gabi barátnőm is megint nekiállt fogyózni, mikor pár hét után újra találkoztunk, büszkén mesélte, hogy már lement 2-3 kiló róla. Én pedig ott ültem a bő felsőmben és elszégyelltem magam, hogy már megint idáig jutottam, hogy takargatom magam, mert a hasam egy több hónapos terhes kismamáéra hasonlított és sanszos volt, hogy tőlem is megkérdezik majd, hogy mikorra várjuk a kistesót....

Akkor este hazajöttem és megráztam magam.... a 70 kg-t a mérleg kijelzőjén már nem akartam megvárni, úgyhogy csendben, magammal megbeszélve belevágtam újra a kilók elleni harcba. :)

A facebookos csoportban sem volt mindennapi téma a fogyás, a diéta, közelebbi barátok tudták és a család, hogy most megint szigorítottam. :) Itt sem írtam minden nap róla, nehogy égjek a végén, hogy megint nem jött össze.

Szerencsémre jó meleg napok vannak mögöttünk és mellette itt a dinnye szezon, így most a diétám főbb részét a dinnye alkotta. :) Nem voltam szerintem brutál szigorú magammal, voltak napok, mikor csokit is ettem vagy sütit, de módjával és általában csak délelőtt.

Reggelire legtöbbször egy vagy két szelet teljes kiörlésű vagy tönköly kenyeret ettem pulyka felvágottal vagy cottage cheese-zel, néha abonettet , rászoktam a sok nyers zöldségre (uborka, paprika, lila hagyma), csináltam többször körözöttet, fűszeres túrót. Tízórai a megszokott tejeskávé volt általában, ebéd, ha nagy meleg volt, akkor dinnye vagy néha az, ami éppen itthon volt vagy anyáéknál, de nem nagy adag, délután tejeskávé, vagy gyümölcs (sárgabarack, alma, nektarin, dinnye) és vacsorára fehérjében gazdag fogások. Vagy husi sok zöldséggel, vagy felvágott nyers zöldséggel, vagy túró, cottage cheese, fehérje turmix. Mellé igyekeztem meginni a 1,5-2-3 liter vizet , néha cola lightot, mert ez még mindig a gyengém. :)

Az eredmény, és még ez nem a végleges, mert még van egy hetem nyaralásig, tehát addig mindenképp tartom ezt az odafigyelést, ma reggel a mérleg 63,1 kg-t mutatott! Ezt a számot már legalább egy éve nem láttam, de inkább régebben....

Megint bebizonyosodott, hogy nincs lehetetlen, ha valamit akarunk, nagyon akarunk!!!!

"Kis" odafigyeléssel, sporttal (és ez főleg futás, néha Péntek Enikő tornái) elindulnak a kilók! Semmi trükk, semmi személyi edző, semmi csökkentett szénhidrátos termékek, semmi nem kell hozzá!!!

Elkövettem én is azt a hibát tavaly, hogy egy csomó csökkentett szénhidrátos dolgot vettem, mert hogy diétás... de olyanokat is, amiket amúgy nem is ennék máskor sem. Csak mert csökkentett szénhidrátos.... sütöttem belőlük, ettük (főleg én) és naná, hogy híztam... hiszen ezekben is van bőven attól még szénhidrát, ezeket sem lehet este tonnaszámra enni!

Én azt vallom, hogy ha valaki fogyni akar, akkor igenis kicsit át kell alakítania az életét és le kell mondania pár dologról! Nem teljesen, nem örökre, mert pl. múlt héten én is megettem egy zacskó dragee keksi-t, mert kívántam. De nincs esti nasi, nincs fehér kenyér, nincs cukros üdítő, nincs cukor, édesség, sok zöldség van helyette, sok folyadék, és nem kell félni a gyümölcstől sem, hiszen az egyik legtermészetesebb "adomány" a természettől, most kell enni őket nyáron, mert télen mindent megadnánk egy szem barackért, körtéért, vagy akár a dinnyéért!!! :)

ha emlékeztek még a motivációs képemre pár bejegyzéssel lejjebb, arra a bizonyos lila gatyára, ami a célom volt, akkor most nézzétek csak, hogy miben voltam pár napja:


Sikerült!!! :)

Még pár nap és irány a Balcsi, el nem tudom mondani, hogy mennyire várom és természetesen viszem a futócuccomat is, mert újra futva szeretném a balatoni napfelkeltéket átélni. :))))

6 megjegyzés:

Ágibági írta...

Nagyon csinos vagy és ügyes is!!!! Nem kell ide semmilyen humbukk, szénhidrátcsökkentett - minden mással telepumpált - vagyonokat érő vackok. Ha tetszik, ha nem, a fogyáshoz igenis változtatni kell, máshogy nem megy. Megint megmutattad, hogy megy ez, csak akarni kell! :)

Unknown írta...

Gratulálok a kitartásodhoz! És köszönöm is egyben ismét :)) én is most nyáron ellazultam nagyon, de ahogy ezt a bejegyzést elolvastam, rájöttem, hogy nem szabad nagyon ellazulni ha már eljutottam egy nekem tetsző szintre :) és még azért vannak céljaim :)

martinelli írta...

Gratulálok, tudtam, hogy megcsinálod!!! Nagyon ügyes vagy. A többit majd levélben, nehogy valaki magára vegye azt az inget, amit ide fogok írni.

Barbi konyhája írta...

Annyira igaz amit leírtál, hogy csak döbbenten ültem...
Gratulálok, de nagyon!!!
Én is pont így járok mindig, mikor elmondom, kiírom, hogy fogyókúra folyatás van, aztán semmit nem tartok be. Nekem is visszajött 5 kiló pedig még 8-at le akartam adni! Nem jön a bekattanás, és a mérlegre szintén nem vagyok hajlandó ráállni.
De nem adom fel, egyszer újra beáll az agyam és teszem a dolgom, nem sürgetem, biztos vagyok abban, hogy leszek én még 62 kilós! :DD
Szép nyarat a Balcsin!!! :))

Catherine írta...

Látod, hogy megy ez, ha tényleg, igazán akarod... Nagyon ügyes vagy. :)

Cukorfalat írta...

Nagyon ügyes vagy, nagyon jól nézel ki ismét! És nagyon jókor jött ez a bejegyzés nekem is... Sajnos én is nagyon eleresztettem magam az utóbbi 5 hónapban és fel is szaladt rám 6 kiló... :( Zabálások, mozgás alig, mert meleg van + derékproblémáim vannak szintén, és struccpolitika... Ma mertem mérlegre állni, és ma volt az első nap, hogy megembereltem magam, erre tette rá a koronát ez a bejegyzés. Köszönöm! :)