2011. október 10., hétfő

Pestos kifli

Angyal sörkorcsolya receptje továbbfejlesztve :)

Nagyon rákaptunk az Angyal féle sörkorcsolyára, mert egyszerű elkészíteni, Benny tud belőle oviba is vinni, így hetente egyszer általában összedobok egy fél adagot, amiből 16 kifli lesz.
Idővel már elég jól tudom variálni, van, hogy sima vajasan csinálom, van mikor vajas-sajtosan, néha apróra vágott sonkát is szórok bele, de a legnagyobb kedvenc a pestos változata lett.

Tegnap Benny keresztapukájáék jöttek át, így P is a pestot kifliket szavazta meg, úgyhogy egész adaggal csináltam most, 32 db kifli lett a vége.


az eredeti recept így néz ki:

Angyal féle sörkorcsolya

3 dl tej
1 ek cukor
fél élesztő (20 g)
50 dkg liszt
1 dl olaj
5 dkg olvasztott margarin

3 dl langyos tejben ( + 1 ek cukor) felfuttatunk fél csomag élesztőt (rendes élesztőt). Hozzátehetünk egy kanál lisztet is.

amíg az felfut, egy tálba kimérünk 50 dkg lisztet. Beleteszünk egy teáskanál sót és 1 dl olajat. Ezután a felfuttatot élesztőt is beleöntjük és összedolgozzuk. A tésztánkat melegben fél órát kelesztjük. A megkelt tésztánkat félbevágjuk, az egyik felét lisztezett deszkán kinyújtjuk fél ujjnyi vastagságúra, megkenjük olvasztott vajjal vagy margarinnal jó alaposan és derelyeszaggatóval félbe, majd negyedekre, végül 16 részre osztjuk a tésztánkat (mintha egy tortát osztanánk 16 részre).
A szeletkéket egyenként, a vastagabb szélétől kezdve feltekerjük, így kapva kis kifliket.

Tojássárgájával megkenjük a tetejét és pici só + megszórjuk ízlés szerint köménnyel, mákkal, vagy akármilyen magvakkal.

Még hideg sütőbe toljuk (amíg melegszik a sütő, addig is kel tovább a tésztánk) és úgy állítjuk be a kívánt hőfokot.  Olyan 170 fok légkeverésesben és aranybarnára sütjük.


És ahogy én csináltam:

A liszt dia well sütőliszt (picit több kell belőle, mert lágyabb), én a tésztába is tettem 5 dkg olvasztott margarint, legutoljára kétszer is olvasztott kókuszzsírt tettem bele!!!!

Mikor kinyújtottam, akkor is olvasztott kókuszzsírral kentem meg, de már margarinnal is csináltam. és erre lehet variálni: vagy sima reszelt sajttal bőven megszórni feltekerés előtt, vagy apróra vágott sonkával és sajttal, de a pestos a legfinomabb: a széleire rakok egy-egy teáskanállal és picit rásimítok a vékonyabb részére is, megszórom sajttal és úgy tekerem fel a kifliket. Miután lekenem a tojássárgával, általában még a tetejére is sajtot szoktam szórni Benny miat, de szezámmaggal is nagyon finomak.

170 fokon, előmelegítés nélkül nekem egy jó 25-30 perc alatt pirulnak meg!!!
Isteni finom, csak ajánlani tudom!!!!!

2 megjegyzés:

Barbi konyhája írta...

Gyors voltál! :D
Nagyon jól néz ki, én is rásimítottam a pestoból a vékonyabb csücsökre és látom te is használod a kókuszzsírt/olajat! Külön bejegyzésben írtam róla a blogon! Imádom. Kár, hogy Angyal inkognitóba vonult, mert így nem tudom követni, én is vettem tőle egy receptet a Mallorcai sütijét. :)

kismazsi írta...

Hú, de nagyon jól néz ki!!!!Nagyon ügyes vagy Bambi!!