2010. december 10., péntek

Kókuszos keksz

Délután újabb keksz adagot sütöttem és most megint variáltam az alaprecepten, mert Réka barátnőmmel már egy ideje emlegettük a kókuszreszeléket is, hogy azzal is biztos finom lehet a zabpelyhes kekszünk.... ma úgyis béna idő volt, nem mentünk ki délután, így minden adott volt egy kis zabpelyhes-kókuszos keksz összedobására. :)))

Hozzávalók:

1 tojás, 10 dkg teljes kiörlésű liszt, kb. 8 dkg zabpehely, kb. 8 dkg kókuszreszelék, egy teáskanál sütőpor, kb. 10 deka édesítő (én ma még utoljára fruktózt raktam bele, hogy elfogyjon, de legközelebb már xilittel csinálom, holnap kapom meg ;) ), három teáskanál natur kakaópor, egy kávéskanál mézeskalács fűszerkeverék (bár én nem éreztem az ízét, úgyhogy el is hagyható) és kb. 10 dkg margarin

A hozzávalókat összedolgoztam, a sütőt előmelegítettem 180 fokra (alsó-felső sütés), nedves kézzel kis golyókat gyártottam a masszából és picit lelapítgattam, majd sütőpapírral kibélelt tepsibe pakoltam őket. Összesen 30 db kekszecske lett, kb. negyed óra alatt készre sültek.

Az eredmény nagyon ízlett, emlékeztet a kókusz kocka ízére és nem lett kemény sem, hanem jó puha. :)))) Műanyag tálba tettem, hogy ne száradjon ki, így több napig élvezhető kávé mellé főleg délelőtt egy-két szem. :))) Holnap majd anyáék is letesztelhetik, más sütit nem sütök. Mostanában ezek a kedvencek, mert hamar kész vannak, különböző hozzávalókkal variálható és több napig is elállnak, nem kell attól félni, hogy a kukában végzik, mert nem esszük meg két nap alatt. :)))

Csak ajánlani tudom Mindenkinek! :))



4 megjegyzés:

Gaabee írta...

Anitám, szuperszekszin hangzik ez a keksz!!! De nekem ne ajánld, hanem süss plíiz :)))) Kösziiii s várom :))))

Névtelen írta...

Helló bombajó anyuci!!!!!!!!!!!!!
Most vettem észre micsoda klassssz oldalad van!!!!!Sok jó cikket! Pussz:K.Nagy Szila

nyusz írta...

Én is most találtam ide :)))

Gaabee írta...

Kicsit elkéstetek. Bombajóanyuci már lefogyott. Már nincs min izgulni, nincs min drukkolni. Változtatott és kész :)
Viszont most tuti ír néha jó kis détkés recepteket... :) Bár ha nasi a reci, én mint szóvá is teszem mindig, inkább készen kérem, mint képen :)))