2010. december 1., szerda

Almás pite reformosítva

Megjöttem a délelőtti csavargásból, Kismacival átmentünk a közeli bevásárló központba kicsit csavarogni. A városközpontba terveztem a csavargást, de reggel óta szakad a hó, így a babakocsit is elég nehéz volt tolni és neki sem igazán jön be a tél és a hóesés, így tervmódosítás történt, és plázáztunk egyet. :))))

Vettünk pár apróságot, játszott, jött-ment, addig én is kikapcsolódtam egy picit, bár a starbucksba végül nem értem oda, pedig terveztem, hogy iszok egy jó kis haboskávét, de majd legközelebb. :)))

Most ebéd utáni sziesztán van a kis szirénám, addig én pótolom az elmaradt netes dolgaimat. :)) az almás pitével is adós maradtam, mivel azt írtam, ha ehető lesz, beírom a recit. :))) Ez a recept egyébként illéskrisz oldaláról van, isteni finom az almás és meggyes pitéje és ezt akartam picit átvariálni diétásabb változatra. Az eredmény ez lett:

Kb. 45-50 dkg zabehelyliszt
20 dkg margarin
1/2 cs. sütőpor
2 tojás sárgája
2 evőkanál édesítő (én most fruktózzal csináltam)
pici só
1 pohár zsírszegény tejföl

A hozzávalókat összegyúrjuk, és egy könnyen nyújtható tésztát kapunk. Két lapot nyújtottam belőle, az egyiket egy tepsi aljára tettem, megszórtam teljes kiörlésű zsemlemorzsával picit.

Töltelék: 1,5 kg alma, 7 evőkanál cukrot ír, én kb. 3 evőkanál fruktózt tettem hozzá, és fahéj

Az almát lereszeltem héjastul, összekevertem az édesítővel és fahéjjal, majd kinyomkodva a tepsiben lévő tésztára simítottam. Rátettem a másik kinyújtott tésztát, lekentem a tetejét tojás fehérjével, villával kicsit megszúrkodtam a tetejét és kb. 180 fokon (légkeverős) készre sütöttem 30 perc alatt.

Fincsi lett, bár sztem még picit több almát is lehet bele reszelni, hogy dundibb legyen. :))))




2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Imádom az almáspitét!!! ezt mindenképpen kipróbálom.. köszi. :D

Bambi1978 írta...

Én is imádom, azért próbáltam alakítani egy kicsit úgy, hogy pár darab ne számítson bűnözésnek. :)