2013. szeptember 5., csütörtök

Őszi versenynaptár

Végre itt a futóidő megint!!! :)

Hosszú volt a nyár, nekem még hosszabb, mivel jó két hónapra ugye kispadra kerültem, amit nagyon megszenvedtem... inkább lelkileg volt nehezebb, a lábam gyógyulgatott a maga tempójában, de a lelkem nagyon fájt. :( Annyi volt az enyhítő körülmény, hogy pont nyáron dőltem ki, amikor amúgy sem szeretek annyira futni, max. nagyon korán reggel vagy ha végre picit elromlik az idő, akkor, de a nagy melegekben nekem nem okoz örömet a futás. Úgyhogy maradt a konditerem, ahova szorgalmasan eljártam eliptikus trénerezni, bringázni, spinningelni. 

Megismerkedtem közben a prána nadival is, ami szerintem még segített a felépülésben (köszönöm Ági!!! :) ), így az itthoni kezelések, Áginál tett látogatásaim és otthon Jenő bácsi szépen helyre tette a sérült lábamat. 

Óvatosan kezdtem el újra terhelni, nagyon lassú tempóval kocogtam, sőt, először csak sétáltam és megint váltogattam a kocogást és a sétát. Amint jelzett a lábam, visszaálltam sétára... elég nehezen viseltem a visszatérést, de tudtam, türelmesnek kell lennem ahhoz, hogy ne csináljak megint hülyeséget, elég volt a két hónap kényszerpihenő.

Azt már tudtam, hogy a pesti Nike félmaratont el kell engednem, mert szeptember 8-ra nagyon kérdőjeles volt, hogy felépülök e annyira, hogy 21 km-t le tudjak futni normális tempóval, így inkább egy szeptember végi versenyt kerestem, amit végül meg is találtam. :) Úgyhogy nekem az őszi félmaratonom szeptember 29.én lesz Esztergomban. :)) Sok DK csapattársam is jön, jó bulinak ígérkezik. Bécsből fogok menni vasárnap reggel, így a leglogikusabb lejutnom aznap.

Eddig nem is foglalkoztatott a Nike félmaraton, elfogadtam, hogy nem leszek ott, de ahogy közeledik a vasárnap, és látom az érmeket, a készülődéseket stb, egyre jobban szorul a szívem, hogy ebből bizony én most kimaradok. De tudom, hogy ennek most így kell lennie, felesleges kockáztatni egy sérülést... ráadásul most már marha drága is a nevezési díj, így ez is visszatart. Pedig Bogesznek nagyon jó lenne lelkileg segíteni, ott lenni vele, ahogy tavaly, de marad a gondolatátvitel, abban úgyis annyira jók vagyunk. ;) :D :D 

De hogy ne unatkozzak, szépen gyűlnek a kisebb versenyek is a naptáramba és az átutalandó összegek is a bankszámláról. :))) Most hétvégén még nem lesz verseny, viszont az egyik kedves DK csapattársunk kiköltözött Bécsbe és megbeszéltük vele, hogy vasárnap elmegyünk az Alte Donauhoz futni, a kedvenc helyemre. :) Szolidarítunk az otthon futó köcsög társainkkal, mi is futunk velük, csak 300 km-rel arrébb. :))) 

Jövő hétvégére sem volt verseny eddig, így kitaláltam, hogy akkor hazamegyünk anyáékhoz, de közben kiderült, hogy a vaDKörtés csapattársaim közül szinte majdnem mindenki indul Pakson az Atomfutáson, így persze elindult a vezérhangya nálam is, hogy le kellene menni, hiszen barátságos a nevezési díj és polót és érmet is adnak, ott a helyem! :)))) Több táv is van, a legnagyobbat egyből kilőttem (30valamennyi), a félmaratont is, maradt a 7 és a 14 km, és mivel Roberta is a 14 km-en indul, így én is azt választottam. :) Időközben kiderült, hogy több ismerősöm is ott lesz még, jönnek DK csapattagok is, kellemes szombati napnak igérkezik!!! :) Tehát jövő hétvégére is lett egy verseny. 

Utána hétvégén, 21.én lesz Bécsben a szokásos "rózsaszín pólós" futás, a Women's run, amin idén már harmadszor fogok futni, tavalyelőtt a Running Queen volt a polónkon, tavaly a Laufwunder, idén pedig a Powerfrau lesz a mottó. :) Mindkétszer Edit barátnőmmel voltam, idén még Timi barátnőm is csatlakozik a 8 km-re és a DK csapatból Bécsbe költözött Petrus is épp ma írta, hogy jelentkezett ő is, szóval jó futás lesz az is! :) 

Rá egy hétre, 29.én vasárnap lesz az esztergomi félmaraton, várom nagyon, szintén DK Team találkozó lesz, szép számmal képviseljük majd a csapatunkat. :) Természetesen lesz érem, félmaratonra eddig még nem mentem úgy, hogy nem kaptam volna érmet, ha már "dolgozok érte", akkor legyen is emlékem róla a dicsőségfalamra. :)) 

Oktober elsején lesz a Vienna night run futás, az 5 km futása a Ringen, tavaly és tavalyelőtt is ott voltunk Edittel, idén sem hiányozhatok, főleg, mert szuper jó hosszú ujjú futófelsőt adnak a nevezéshez és tényleg jó hangulatú futás. :) Idén jön Timi , Petrus is , ráadásul egy másik DK csapattársamról is tudok, hogy épp itt lesz Bécsben és jön futni ő is. :)))) Lassan tényleg elindíthatunk egy bécsi DK minicsapatot is, szépen növekszik a létszámunk. ;)

Még a hét elején azt hittem, hogy oktober többi napja már nyugis lesz, de aztán beugrott a königstetteni futás, ahol két éve voltunk Edit barátnőmmel, ott 10 km-t futottunk és azon a versenyen kaptam a második helyezésért a kupát, úgyhogy idén Timivel jelentkeztünk és megnézzük, hogy idén vajon mire leszünk képesek. :) 

Egyenlőre utána már tényleg nincs fix verseny, egészen novemberig, november közepén még lesz Siófokon egy évadzáró két napos Maraton, amire augusztus végén leadtam a jelentkezésemet. Tavaly csak drukkerként voltam ott, de idén futni fogok, ráadásul két nap is. :) Szombaton egyszer 7 km-t, később 14-et, majd vasárnap egy félmaratont. Így jön össze a két nap alatt egy maraton. Ezzel elköszönök majd az idei futószezontól és jöhet a tél, a ropogó hóban futás, a minusz fokokban futás, de annak is meg van a szépsége, amit tavly már végre átélhettem és nagyon tetszett!!! :) 

Így első ránézésre talán soknak tűnhet a sok verseny, de igyekeztem úgy válogatni, hogy ne legyenek nagy távok benne, bírható legyen, és ezek nem a rekordidő hajszáról fognak szólni, hanem az örömfutásról, a csapatfutásról, az élményről, amit egy-egy futóverseny ad. :) Hallgatok a jelekre, most is úgy csinálom, hogy ha kicsit jelez a lábam, akkor két-három napig nem megyek le futni, nem futok rá a fájdalomra. Annyit nem ér, hogy megint kidőljek... 

Például Szigligeten néha annyira mentem volna egy-egy pihenőnapon is, de inkább hallgattam az eszemre és maradtam, féltem, hogy megint úgy járok, mint áprilisban, mikor a sok emelkedőtől megerőltettem a lábamat. 

Most heti 3-4szer futok, mikor mennyi idő és kilométer fér bele, a tempóm meglepően jó, nem erőltetem magam annyira, hogy szenvednék, mégis sokszor meg van a 6 perc alatti km, ezen még én is meglepődök. 
Ma átlag 6:11-es tempóval futottam haza a munkából, de úgy, hogy volt benne lámpa,járda,kereszteződés, fotózások, kacskaringós híd a Duna felett stb... Ha épp nincs olyan jó napom, akkor sem aggódok az időm miatt, hol jobb, hol közepes, hol rosszabb. :) a lényeg, hogy fájdalom nélkül futok!!!!

A héten még szombat reggel készülök és vasárnap Petrával majd az Alte Donaunál. :) Végre itt az ősz, a kedvenc futóidőszakom!!! :)))

Nincsenek megjegyzések: