2012. január 10., kedd

Kezelés indul!

Elindult a fizikoterápia..

Ma fél 10-re volt időpontom az első elbeszélgetésre a közeli fizikoterápiás intézetben, amit már nagyon vártam. Tegnap lemerészkedtem futni, de elég nehezen ment, a pulzusom eléggé fent volt, 40 perc alatt 5,8 km-t futottam... illetve ezt inkább kocogásnak nevezném, de legalább nem fájt. Viszont estére és reggelre kicsit bizsergett, még nem nevezném fájdalomnak, de jelentkezett valami megint. :(

Úgyhogy már vártam a mai napot. A mérlegelésnek nagy eredménye nincs, sem fogyás, sem hízás, minden ugyanúgy van, mint múlt kedden, 67,4 kg... mindegy, majd elindul az is. Itthon már könnyebb egy fokkal talán.

Szóval elvittem Bennyt az oviba, utána bevásároltam és mentem a dokinőhöz. Fél 10-re volt időpontom, de 1/4 11-kor jutottam be, elég sokan voltak. A doktornő egész jó fej, kicsit olyan szígorúnak tűnt, egyből "lehülyeségezte" az egyik kezelést, amit a beutalómra írtak, hogy annak sok értelme nincs. :D

Ő egy speciális kezelést ajánl, erőtréninget, amivel felerősíteni lehetne újra a gerincemet, de ezt sajna nem fizeti a tb, úgyhogy a 10 alkalom lenne 240 euró. Hát ezt még megálmodjuk P-vel, mivel egyszerre ez sok pénz, és mi van, ha mégsem segit? :( a masszázst nem javasolta, viszont tb-re felírt ultrahangos, áramos kezelést és gyógytornát, ezekre fogok majd most járni heti kétszer-háromszor. Már be is vagyok táblázva február végéig, egyenlőre meg akarom várni, hogy ez milyen hatással lesz és csak utána gondolkodok el azon a fizetős terápián. Mert mikor a térdem annyira fájt szülés után, hogy nem bírtam már guggolni sem, akkor egy tízes ilyen terápia tökéletesen rendbe hozta, azóta sincs problémám vele. (kop-kop-kop)

Úgyhogy jövő csütörtökön indul délelőtt az első kezelés, február elejétől pedig kiegészül a gyógytornával is. Remélem, hogy rendbe tudnak rakni. Viszont a márciusi versenyen még tuti, hogy csak a 6,7 km-es távon fogok indulni, kezdésnek jó lesz. A félmaratont pedig még meggondolom februárban, attól függően, hogy mennyire haladunk a kezeléssel. Mert azért teljesen kicsinálni sem szeretném a gerincemet. :( Viszont ott AKAROK lenni a startnál, szóval van miért küzdeni. :))))

7 megjegyzés:

martinelli írta...

Mint fizióterápiás veterán, annyit tudok neked tanácsolni, hogy ne edzd túl magad ebben az időszakban. A fizió felkavar, mindened fog fájni, gyenge leszel és fáradt, de aztán helyre jössz. Nem minden kezelés ilyen, de én is kb ezeket kaptam és így jártam. Szóval inkább pihenj, mert másképp nem lesz hatásos. A súlyodra mindenképp figyelj, mert minden fölösleges kiló árt. Kíváncsi vagyok milyen gyógytornát írnak majd ki neked.

Szóval ne ijedj meg, ha a kezelés elején még rosszabbul fogod érezni magad, ez természetes, mert felkavar.

judit írta...

nekem fizikoterápiát javasoltak a csigolyatörés miatt. kicsivel másabb csak mint a fizio, de nekem hatott. őszintén megmondom, ha tényleg az elcsúszás a gond, akkor azon nem hiszem, hogy fog segíteni az áramos kezelés és az ultrahang. igaza van Martinellinek, felezd meg az edzést, mert a gyógytorna sokat el fog venni. főleg időben!!
de ha megengedik, hogy kocogj, akkor olyan nagy probléma nem lehet :)

Bambi1978 írta...

Emlékszem, anno a térdemnél is hasonló volt, hogy a kezelés elején még jobban fájt, de a végére, mire lejárt a 10 alkalom, elmúlt minden fájdalmam... ebben reménykedek most is. :(

köszi a tippeket, meg fogom fogadni, bármennyire is elvonási tüneteim lesznek mozgás terén. :)de muszáj lesz betartanom, ha hosszú távra meg szeretnék gyógyulni!

Noémi írta...

Bocsánat az OFF-ért, de hátha szeretnél játszani vagy bárki az ismeretségi körödben. Ha esetleg továbbítod a linket, nagy örömöt szerzel nekünk : )
http://kvinnamann.hu/egyeb/palyazat-jatek-ki-hogy-erzi/

kovtama írta...

Eüben dolgozom, olyan nincs hogy fizoterápia.

Bambi1978 írta...

Köszönöm Tamara, hogy felhívtad a figyelmemet erre a félreírásra! :)

kovtama írta...

Szívesen, máskor is, ha szükséges:)