2012. április 11., szerda

Haladok..

az edzéstervvel, a heti lassú futás is kész. :))))

A tegnapi "sportnap" megtette hatását, reggel 0,5 kilóval mutatott kevesebbet a mérleg. :)))) Mondjuk most a kajára is tényleg figyelek, úgyhogy talán sikerül a futóversenyre lefaragni az eltervezett kilókat. :)

Mivel hétvégén dolgozok és a tesóm is itt lesz, így a vasárnapra írt hosszú futásomat előrehoztam mára, mert míg Benny oviban van, nekem akkor van több időm, így szerintem a legtöbb hosszú, lassú futás majd ezentúl is hét közben lesz, hétvégén pedig valamelyik átmozgató.

Kérdeztétek, hogy milyen az edzéstervem. Ez egy hat hetes terv, mivel én amúgy is heti háromszor futottam eddig is, így a célzott felkészülés elég hat hét alatt. Ebben a tervben hetente négy futás van, hétvégén mindig egy-egy hosszabb, alacsony pulzussal (12,14,16, 12, 10 km), maximum 140 környékén.

Na, ez volt ma és elég nehéz volt belőnöm olyan lassúra a futást, hogy alacsonyan maradjon a pulzusom, de végül sikerült. :) a 12,7 km-t végül 1 óra és 45 perc alatt tettem meg. Ennek a hosszú, de lassú futásnak épp az a lényege, hogy az állóképességet erősítse és nekem még plusszban az is jó volt, hogy türelmet és kitartást tanít. :)

Vittem megint a kézre húzható kulacsomat, abból kortyolgattam négy kilométerenként izotoniás italt, és még a futás végén is megittam a maradékot a kocsiban lévő kulacsból. :) Jó kis futás volt. :)

A hétre még van egy 65 perc átmozgató futásom kb. 145-150-es puulzussal és még egy 55 perces lassú futásom, olyan pulzussal, mint a mai volt. :)

Az első hét futásai így néznek ki:

H:-
K: 8 km futás ( a max pulzusom max. 85 %-a)
Sz: -
CS: 65 perc átmozgató futás (75 %-os pulzussal)
P.: 55 perc lassú futás (70 %-os pulzussal)
Sz: -
V.: 12 km lassú futás (70 %-os pulzussal)

Azt még kitalálom, hogy holnap kelek e fel futni és szombaton vagy pénteken és vasárnap osztom el a hátralévő két futóedzést. :)

A napokat variálhatom, ha esetleg valamikor nem jutnék le, akkor a lényeg azon van, hogy hetente a hosszú futást és majd a váltakozó tempójú futást megcsináljam, az majd jövő héttől jön.

Jövő héten majd írom a következő heti adagomat. :)

A mai kajám is okés, pedig még Starbucksban is voltunk Szilvi barátnőmmel délután, de én csak egy kis tejeskávét ittam zsírszegény tejből, óriás süti nélkül. :))))) A vacsim pár kocka vegyes sajt, P csinált tonhalkrémet, abból pici és egy kisebb uborka. :)

9 megjegyzés:

Martinelli Martinelli írta...

Nagyon ügyes vagy, de ezt eddig is tudtuk. :)

Mivel méred a pulzusodat?

Bambi1978 írta...

van pulzusmérő órám, már jó öt éve használom, polár tipusú. Szeretem nagyon. :)

martinelli írta...

Valami ilyesmi?

http://thegreatbalancingact.com/tag/heart-rate-monitor/

Bambi1978 írta...

majdnem ilyen: http://www.quoka.de/sport-fitness/fitness-bodybuilding/c5700a81144976/polar-pulsuhr-f6-mit-brustgurt.html

martinelli írta...

Hű, egy ilyen engem is motiválna. Meg kell nézzem honnan tudnám beszerezni. Időt is mér, ugye?

Bambi1978 írta...

Igen. Időt, pulzust, kalóriát, én nagyon szeretem. Ha figyeled, simán ott tudod tartani a mozgást a zsírégető pulzustartományban vagy most nekem a futásnál is nagyon jól jön, hogy tudom vele állítani a tempómat a megadott pulzusra.

Mi ezt sport boltban (talán Hervis) vettük jó pár éve, de már aukciós oldalakon is lehet venni jókat.

martinelli írta...

Bambi, köszi a választ, utánanézek, mert mindenképp érdekel.

Vica írta...

@martinelli: Polar órát nézd meg Zerge honlapján, jó áron adja, ért hozzá, és a honlapján is tök jól lehet válogatni.

martinelli írta...

@Vica- köszönöm, utánanézek.