2011. április 6., szerda

Snidlinges sajtos lepény

Az eredeti recept szerint Update 1 snidlinges-sajtos lepény a neve, én picit variáltam rajta:

8 személy részére

Hozzávalók:
22 dkg update1 master mixes liszt (11 dkg normál és 11 dkg mastermix)

(én 22 dkg kilófaló lisztet tettem bele)
10 dkg kemény sajt reszelve (ementáli volt, aldiban vettem)
2 teáskanál friss,apróra vágott snidling (annál azért többet raktam bele, kb. 4  teáskanál is volt tutira)
1 tojás elhabarva
2 dkg vaj,felolvasztva
1,5dl sovány tej
2 teáskanál sűtőpor
1 teáskanál só
1 teáskanál őrölt mustármag (nem kaptam a boltban, így borsot tettem bele helyette)

1,Kivajazunk és sűtőpapírral kibélelünk egy 28cm-es sütőformát. (az én formám csak 24 cm-s, így picit magasabb lett a lepény)
2,A lisztet,a sütőport,a sót,és a mustármagot nagy tálba szitáljuk.
3,A reszelt sajtból 3 evőkanálnyit félretesszünk.
4,A többi sajtot a snidlinggel együtt,a lisztes keverékbe vegyítjük.
5,Hozzáadjuk a tojást,a vajat,és a tejet,és az egészet alaposan összedolgozzuk.
6,A kész tésztát az előkészített sütőformába tesszük és késsel elsimítjuk,majd megszórjuk a félretett sajttal.
7,A tésztát 190fok-ra előmelegített sütőben 30percig sütjük.
8,A kész tésztát egy kis ideig a formában hagyjuk hűlni,majd tányérra tesszük.
Háromszögű szeletekre vágva kínáljuk.



Nagyon finom lett, bár én el tudnám képzelni kis apróra vágott gépsonkával is vagy esetleg még bazsalikummal is. Mivel nekem picit kisebb volt a formám, így magasabb lett és picit fojtós, de ízre jó ropogós, sajtos.

Jó étvágyat! :)

6 megjegyzés:

Marti M írta...

Nagyon jól néz ki, betervezem én is. Köszi a receptet.

pipacs írta...

Guszta nagyon! Azért csak master mix-ből nem tudom milyen lenne az íze, mert a szaga az borzasztó.... :o

Bambi1978 írta...

Állítólag 11 dkg liszt és 11 dkg mastermix kell hozzá, ezt át is írom... de így, kilófaló liszttel szerintem nagyon finom lett. :)

pipacs írta...

:)
Egyébként figyuztad a mm hozzávalóit? :D Simán kikeverhető otthon. Hehe.

Bambi1978 írta...

Nem néztem még, neten lehet valahol látni az összetevőit? én épp ma fogom megint bekeverni a következő adag kilófaló lisztet, mert elfogyott már két nagy dobozzal és azzal is tökéletesen elégedett vagyok. :)

Marti M írta...

Kedves Bambi, nézz be ide, meglepi vár rád
http://gasztro-szepseg-es-sokmas.blogspot.com/2011/05/tetszik-recepted-dij.html