2010. március 5., péntek

Az első lépések

A nagy karácsonyi kajálások után, január 4-én új rendszer kezdődött az életemben. Első körben elhagytam a kenyér-, a rizs-, a liszt-, a cukor-, az édességevést. Annyira nem brutálisan, hogy mondjuk nem eszek abszolut, de a lehető legminimálisabbra csökkentettem.
Ha nagy ritkán tésztát kívánok, akkor teljes kiörlésűt eszek és kb. fél adagnyit, mint amennyit régebben szoktam. Ha pedig édességet kívánok, akkor is max a reggeli órákban egy kis darabot, de később már nem. És ami még fontos és ezt tartom a legszígorúbban: este 6 után már nem eszek!!! Talán pont egy Norbi könyvben olvastam, hogy ajánlott alvás előtt 4 órával utoljára étkezni.... na, ez most nálam így működik, fél 6 felé eszek utoljára, utána már csak vizet iszok.
A húslevest én tészta nélkül eszem, sok zöldséggel, ha nagy ritkán csirkepörit csinálok, akkor teljes kiörlésű lisztből készítek nokedlit. Meg lehet szokni az ízét, kicsit kesernyésebb.
Napi háromszor eszek, reggeli-ebéd-vacsora, a tízórai és az uzsonna általában egy tejeskávé. Néha, alkalomadtán az egyiket zsírszegény joghurttal szoktam kiváltani. Az adagok is kevesebbek, míg máskor egy finomabb kajából akár két tányérral is ettem, most megelégszek egy tányérral.
Az eleje tényleg nehéz, míg az ember átáll egy új rendszerre, de most már tényleg megszoktam ezt a fajta étkezést és nem érzem lemondásnak, vagy sanyargatásnak. Mert végülis mindent ehetek, csak tudni kell, hogy mikor és mennyit.
A múltkor tiramisut csináltam az apósoméknak, és büszke voltam magamra, hogy kibírtam este és nem ettem. Cserébe reggelire megkóstoltam egy kiskanálnyit, így én is érezhettem, milyen finom lett. :)))
A kilók az elején elég gyorsan elindultak, de gondolom a rengeteg víz távozott először. Mérlegelni csak hétfőnként reggel szoktam, nem stresszelem magam naponat azon, hogy most pár deka le-fel ugrál. Így pedig általában mindig minusz kilók fogadnak hétfő reggel, ami nagyot lendít az önbizalmamon. Már rengetegen megjegyzik, hogy sokat fogytam, mikor kimondom, hogy tiz kiló, hitetlenkednek, mert hogy jóval vékonyabbnak nézek ki... azért azt bevallom, hogy van egy-két nadrágom, ami jól összefogja a combokat, így azokban tényleg vékonyabbnak látszok. :)))
Január elején felpróbáltam pár nagyon régi nadrágomat, és a legtöbbjüket még begombolni sem tudtam.... minden hét egyre közelebb vitt egy-egy nadrághoz, már szinte ott tartunk, hogy ezek a nadrágok lassan nagyok lesznek rám. :)))) jó érzés nagyon, újra vékonyabbnak érzem magam és noha még hátra van a neheze, nem adom fel!!!!!

Nincsenek megjegyzések: