2010. március 12., péntek

Térdfájás

Sajna megint utolért ez a fránya fájdalom, pedig bíztam benne, hogy már elfelejthetem. Pár éve is próbálkoztam a futással, vettem direkt futócipőt, betonon kezdtem és egy idő után nagyon fájtak a térdeim. Először a túlsúlyra tippeltem, de aztán megpróbáltam nem betonon futni, hanem terepen (egy közeli tónál) és szabályosan javult a helyzet.
Miután Kismaci megszületett, rettenetesen fájtak a térdeim, brutálabban, mint anno a futáskor. Na, most mindenképp a túlsúlyra fogtam, hiszen majdnem 100 kg-osan (vagy talán voltam is annyi) mentem szülni, tehát le voltak terhelve nagyon. Szülésig semmi baj nem volt, de utána egyre jobban fájtak. :(( Sírni tudtam volna a fájdalomtól, ha le kellett gugolnom, pláne ha még az 5-6-7 kg-os babám is a kezemben volt. Azt hittem, hogy majd ahogy jött, úgy el is múlik, de még nyár végén is nagyon fájtak, így ősszel elmentem egy ortopéd orvoshoz, aki megvizsgált, röntgent is csináltatott és kiderült, hogy elcsúsztak az izomszalagok a térdemnél, így mindenképpem fizoterápiát javasolt. Állítólag ciszták is voltak a térdemben, ez miatt majd idén kell kontrollra mennem, állítólag nem kell aggodnom. Hát egyenlőre nem teszem...
Végigcsináltam egy tiz alkalmas kezelést egy rehabilitációs centrumban, ahol kaptam ultrahangos kezelést, áramkezelést, gyógytornát és valami meleg zöld pakolást is. A tiz alkalom után tényleg sokkal jobb lett a mozgás is, a fájdalom pedig szépen lassan elmúlt. Elvileg mehettem volna még tovább, de nem tartottam szükségesnek, mert már nem fájt.
Most futok két hete 4 kilométereket betonon és ma már éreztem, hogy megint "jelez" a térdem. :( Ugyanúgy, mint pár éve, néha be-beszúrkál. Nagyon nem örültem ennek, mert tényleg végre belejöttem és egyre jobban szeretem ezt a mozgásformát. A baj annyi, hogy most még elég nedves a talaj ahhoz, hogy terepen fussak, állandóan arra kellene koncentrálnom, hogy ne csússzak el. Úgyhogy most már nagyon várom a tavaszt, hogy ne kelljen sokáig betonon futni.
Holnap pihizek, illetve itthon tornázok Réka edzéskártyáiból a felsőtestet, de közben valami sütit is össze kellene dobni, mert délután látogatóink jönnek. Na, majd valahogy összehozom... aztán az is lehet, hogy a holnapi nap teljes pihenőnap lesz, a héten még úgysem volt. :)))

Nincsenek megjegyzések: