2011. július 21., csütörtök

Bazsalikomos csirke

Nonónál olvastam sokszor, és már nagyon ki szerettem volna próbálni, de mindig általában akkor jutott az eszembe, vagy akkor olvastam nála, mikor nálunk nem volt bazsalikom itthon. :)

Múlt héten sikerült egy szép bokrot vennem, azóta már egyszer megcsináltam anyáéknak, de nekem nem sok maradt, annyira bejött nekik, így adott volt a mai napra az ebéd ötlete: bazsalikomos csirke krumplival a fiúknak, nekem pedig répás bulgurral.

Mondanom sem kell, egy morzsa sem maradt belőle, úgyhogy újabb kedvencünk lett. :)))

Leírom, ahogy én csináltam:

2 db csirkemellett vékony szeletekre vágtam, beletettem egy tálba, öntöttem rájuk pici olivaolajat, sóztam, borsoztam, és kb. fél fokhagymát rákarikáztam és állni hagytam.

Addig felkarikáztam a paradicsomokat, az egy csomag mozarellát és a bazsalikomot. Közben megcsináltam a bulgurt a répával, előkészítettem a krumplikat.

Mikor már állt egy jó ideig a husi a "pácban", pici olivaolajon megpiritottam őket, de nem túl pirosra, inkább csak úgy 3/4 -ig sütöttem őket.

Aztán egy hőálló edénybe belefektettem a husikat, rá az apróra vágott fokhagymákat még a pácból, rá a karikára vágott paradicsom, a bazsalikom és a végén a sajt, betettem a sütőbe (180 fok , alsó-felső sütés) és kb. 30 percig sütöttem. A végén picit még rátekertem a sütőt, hogy szépen megpiruljon a sajt, isteni finom lett!!!!! :))))) Köszi Nonó!!!!


Egy kis virtuális kóstolót hoztam ide is:

Egyben:


és az ebédem a tányéron:


Jó étvágyat! :)

2 megjegyzés:

kovtama írta...

Hú, nagyon jól néz ki, köszi az ötletet, kipróbálom én is:)

kismazsi írta...

Nagyon guszta, én is kipróbálom az biztos!!